2016. június 17., péntek

Belekostoltunk a kempingezesbe...

Oriasi kultusza van itt a kempingezesnek, ami nem csoda, mert rengeteg gyonyoru hely van es leginkabb a termeszetkedvelok paradicsoma ez a videk.
Szinte mar legendak keringenek arrol, hogy a kempingek online foglalasanak nyitonapjan idezojelben kozelharc folyik a helyekert.
Hallottam mar olyat, hogy valaki egy meetingre ment be reggel 8-kor ugy a laptopjaval, hogy kozben a kemping foglalast intezte, mert mire kijon a meetingrol, nem lesz akkor es oda helye...
Sajnalom, hogy nem keszitettem (még) fotot olyan lakobuszokrol (motorhome), ami kb nagyobb, mint a mi pesti garzonlakasunk, utana van kotve egy auto, pl. Jeep, esetleg meg bicikli/motor is felszerelve ra. Nem semmi latvany, nekem meg mindig leesik az allam ilyenkor.
A varos kornyeken sok olyan telep van, ahol jo penzert lehet telen a lakokocsikat tarolni. A szerencsesebbek berakjak a kertbe.
Egy ilyen taborozas egyenlo a keleti kenyelemmel, a kempingekben van aram, ra lehet csatlakozni a viz es csatorna halozatra. Igy a furdes es a fozes a lakokocsiban megoldhato, sot futes es legkondi is van. Ami eppen kell. Most meg inkabb a futes :)

Az igazi kaladorok az ugynevezett `backcountry` kempingezok. Ezzel a kifejezessel akkor talalkoztam, amikor kozeledo kirandulasunk alkalmabol bongesztem a kempingeket, hogyan is kell foglalni, stb. Kicsit tanacstalan voltam, hogy milyen tipusu szallashelyet is keresek...
Utana neztem.
A lap aljan van 2 video, en csak az elsot neztem meg, NAGYON ERDEKES!

Backcountry camping video

Szoval ilyen kalandhoz kulon engedelyt kell kivaltani, minden esetben le kell adni a nemzeti parknak, hogy mi a tervezett utvonal, hany napot leszunk, stb. Szoval legalabb nekik feltetlenul tudniuk kell, hogy a vadonban vagyunk :)
A medvekkel ugye nem viccelunk, a medve spray-t is nevre szoloan adjak el. Mint egy fegyvert.

A hosszu bevezeto utan jojjon az elso kempingezos elmenyunk.
Eloszor is Luca mar itthon elkezdte a taborozast, a ruhaszaritot kellett beboritani neki halozsakkal, aztan ala rakta a nagy kanape parnakat es a kis kuckojaban aludt el. Amiota kolcson kapta Kira hercegnos halozsakjat, azota csak abban hajlnando elaludni. Persze nem az agyban, hanem szigoruan elotte, a foldon. Mintha a kuszobon aludna, hi, hi...
Azota Anitaektol is kaptunk kolcson halozsakot, ugyhogy masodik napja az Annaeban alszik el.
Mult szombaton kimentunk a baratainkhoz a McLean Creek kempingbe, de csak egy napra latogatoba, mi nem aludtunk ott. Nagyon jo volt, de kisse megfagytunk. Ejjel fel 12-kor mikor beultunk a kocsiba 7 fogot mutatott a kijelzo. En meg az ulesfutest is bekapcsoltam, annyira faztam. Jo tapasztalat volt a tervezett kirandulasunk elott. Vasarnap Jasperbe megyunk, ma mentem el satrat venni. A tobbi cuccot nagyjabol kolcson kaptuk, meg par aprosag kell. Meg meleg ruha.


Ez az ugynevezett tent trailer, a sator es a lakokocsi keresztezese. Osszecsukva olyan, mint egy utanfuto. Van benne kicsi mosogato, huto, az oldalso reszekben lehet aludni kenyelmes matracon. Van benne futes, ami eleg fontos lehet hideg ejszakakon, mint amilyen ez is volt.





A gyerekek a platon utazhattak le a tohoz. Kb. 5 percre volt, de nagyon elveztek. Egyebkent csak par eve tiltottak be az emberek platon valo utazasat/szallitasat.


















1 megjegyzés: