2013. április 1., hétfő

Robi, vettél már sört?


A bevásárlás egy elég kimeríthetetlen téma, de azért megpróbálom körüljárni, már amennyit tapasztaltunk ennyi idő alatt.
Először is, mivel jelenleg Robi az egyedüli kereső és albérletet is fizetnünk kell, meg kell gondolnunk mire költünk. A kaja drágább, mint gondoltuk, ezért okosan kell vásárolnunk.
A mankót csütörtökönként dobják a lábtörlőnkre :)
 

Csináltam egy montázst az érkező újságokból, persze ez már egy válogatás... Az összes rá sem férne egy fotóra.
A metro újság kakukktojás, mert azt a buszmegállóból hoztam. A Neighbours pedig az a helyi lap, amibe az összes hirdetőújságot beleteszik.
Ha valakit érdekelnek az árak, szívesen közlök valamelyikből pár oldalt... Csak nem fognak megbüntetni érte :)
A reklámújság nem csak a spórolásban segít (ami azt illeti nem is könnyű megtalálni egy-egy dolgot, hiába nézi ki esetleg az ember), hanem abban is, hogy egyáltalán milyen termékek vannak.
Például itt egy fotó a zöldséges részlegről:
Ok, a cassavát én is le tudom olvasni a fotóról, de hogy mi volt a zöld izé neve, ne kérdezzétek. Pedig ott a helyszínen elolvastam :O)
Egy kicsit kanyarodjunk vissza a fotó montázshoz. A bal felső sarokban van a Sobeys, ez van itt a közelünkben. Ide akár naponta is el tudunk sétálni Lucával, úgyis ki kell mozdulni. Van a bolton belül gyógyszertár és figyelem bbos fiúk - lányok:

Ha nem látszódna rendesen, ez egy Sushi bár :)
A pénztáraktól fotóztam suttyomban, ezért kicsit távoli a fotó.
A nagyobb bevásárlást a Superstore-ban szoktuk megejteni. Itt is ugyan úgy van minden, mint otthon a Tescoban vagy a Corában (bocs, Auchanban), csak SOKKAL nagyobb.
Balu kérdésére, hogy „ Robi, vettél már sört?” a válaszunk nem. Ahhoz ugyanis nem elég bemenni a boltba, egy másik épületbe kell menni. Nehogy véletlenségből essen a kosaradba valami alkohol. Persze ez az épület a parkoló túloldalán van és jóval kisebb, mint a hiper-szupermarket.
 A kocsiba 2 gyerek is belefér, de megjegyzem van kézikosár is, ami pl. otthon a Lidlben nincs. És szoktam is vásárlókat látni kis kosárral...
Akkor menjünk be, íme néhány további fotó a zöldségrészlegről:
Ez nem egy nagyon jól sikerült fotó, viszont azt hiszem jól érzékelteti mennyire hatalmas ez a csarnok. A közepétől egy picit jobbra vagyunk... 

Figyelem, jobb felső sarokban sózott kacsatojás! A többit megint ne kérdezzétek :)
 
Elég nehéz eldönteni, hogy mi a szezonális áru, mert a dinnyétől a spárgán és epren át a málnáig, szőlőig, áfonyáig és rebarbaráig minden van. Sok áru jön az USÁból és Mexikóból. Meg Kínából.
Az egzotikus zöldség-gyümölcsöket jó volna kipróbálni, a neten biztosan lehet hozzájuk receptet találni. De várok javaslatokat is, ha vannak :)
Felfedeztem ezt a kimérős pultot rögtön a zöldségek és gyümölcsök végében és elkezdtem olvasgatni mi minden van a boxokban. Elég hamar rátaláltam a magyar pirospaprikára :)
 
 
 
Persze vettem is belőle, jelentem nagyon finom íze van. Az ember valahogy nem is gondolná, hogy paprika és paprika közt mekkora különbség lehet. Pedig van, és amit itt kaptunk, az valóban jó minőségű.
A vásárlás menete egyszerű, veszel egy zacskót, szedsz a kanállal amennyit gondolsz és a kirakott tollal ráírod az árucikk kódját egy dróttal megerősített papírcsíkra. Azzal zárod le a zacskót. A pénztárnál lemérik, és a kód alapján beárazák.
Meglepődtem miket lehet kimérve kapni: fűszerek  (egész és őrölt bors, só, chilipor, fokhagymapor stb.), száraz hüvelyesek (bab, lencse), tészták (pl. spagetti összegumizva), levesbetétek (crouton), dió, mogyoró, mák, szezámmag, sima liszt, teljes kiőrlésű liszt, szódabikarbóna, sütőpor, rizs, porcukor, kávéba tejpor, többféle csokoládé tömb, levesporok (ami kb. az otthoni leveskockának felel meg), gravy porok; több most nem jut eszembe, sőt végig sem olvastam mindent, de ide még visszatérek, az biztos :)
Egy közepes bevásárlás főleg az elején még legalább 1-1,5 órát tartott, mert mire pl. a 100 féle gabonapehelyből és zabkásából kiválasztotta az ember melyik is kell, lement a nap. Pedig itt most este 8-kor van naplemente :) A végén muszáj volt gyorsan dönteni, mert Luca türelme is véges.
Múlt héten kitaláltam, hogy rizses májat fogok főzni, de volt egy olyan érzésem, hogy errefelé nem igen közkedvelt a belsőség, mint olyan. Persze, kinek kell a csirkemáj, ha van steak is, mondanátok sokan, de én szeretem a májat.
Meg is találtam a hűlt helyét a fagyasztópultban... Csak szív és zúza volt, szóval a rizses máj ugrott, de lett helyette zúzapörkölt krumplipürével és kapros csemegeubival :)
Egyébként azóta ismét jártunk a Superstore-ban és már zúza sem volt. Ami azt illeti ezek az árucikkek éppen csak egy pici sarkot kaptak a hűtőpultban.

Ettől eltekintve belegondoltam, hogy egyszerűen elképesztő, mekkora mennyiségű élelmiszer van csak egyetlen ilyen üzletben felhalmozva...
PS. Megvan a megfejtés a cassava melletti zöldségekre is :)
Sőt, úgy látom a cassavát rendesen elkapkodták azóta, hmmm...

zöld: squash fuzzy (mogwa), tőle jobbra: jicama
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 
 

1 megjegyzés:

  1. A kacsatojás melletti rücskös ufó a durián, mellette meg nem hiszem, hogy cukorrépa van, de az ugrott be. Vajon mit lehet cukorrépából csinálni házilag? :D

    VálaszTörlés