2013. augusztus 11., vasárnap

Canadian Rockies - Kanadai Sziklás-hegység

Végre eljutottunk Kanada egyik csodálatos természeti szépségéhez, a Sziklás-hegységbe. Banffról már korában olvastam a neten, fotókat is láttam, mintha egy osztrák vagy svájci kisváros lenne az Alpokban.
Ide indultunk vasárnap reggel Suzyval. Az idő csodás, az autóút kb. másfél óra. A természetvédelmi terület határán belépőt kell fizetni, ami családnak vagy csoportnak 20 dollár. Ez a maximum, amit napi díjként kérnek.
Luca útközben szundított egyet, így a Banff határában lévő zárt felvonóhoz mentünk, amit itt gondolának neveznek, és 1959 óta működik.
A felnőtt jegy 35 dollár, ami nem kevés, de az élmény minden pénzt megért.
A sorban megszólított minket egy néni magyarul, köszönt, hogy "Jó napot kívánok, magyarok mindenhol vannak :)" És még hozzátette, hogy Lucának ugyan olyan szép kék szeme van, mint a nagypapának. Mondtuk, valóban, de hol látta a nagypapát? Kiderült, hogy a mögöttünk álló égkék szemű bácsira hitte, hogy Luca nagyapja... Ezen jót derültünk, aztán mondtam fent találkozunk, mert következett a beszállás. Nem gondoltam, hogy el fogjuk kerülni egymást, de így lett.
Következzenek a képek, melyek Suzy szerint egyáltalán nem adják vissza az élményt, de azért mégis... Hátha kedvet csinálunk valakinek a ide látogatáshoz :)
Végre megérkeztünk.

Innen indul a felvonó.

A gondola kb. 8 perc alatt van fent a Sulphur (Kén) hegy csúcsán. 698 métert emelkedik, és 2281 méterre visz fel.
A szemközti csúcsra fogunk átsétálni.

Banff látszik lent a Bow folyónál.

Visszanézve, ahonnan indultunk...

Közeledünk a cél felé...
A mókusokat persze nem lenne szabad etetni...

Ez a mókus egy barackkal lett gazdagabb :)

Cosmic Ray Station
A kőépület 1903-ban épült, időjárási megfigyelő állomásként működött, és korabeli eszközökkel van berendezve, de csak be lehetett kukucskálni, még az ablakot is üveglap védte...
Sajnos nagyon tükröződött, ezért csak magamat tudtam lefotózni :)
Bővebben itt lehet olvasni róla a History címszó alatt:

A Sanson csúcson
A visszafelé úton Robi még madarakat is etetett, a túristák pedig őt fotózták...
Én inkább a szendvicsemet féltettem :)

Kicsit megfáradtunk és meleg is volt, de a napnak még koránt sem volt vége.

Cascade Kert

Itt piknikezni szerettünk volna, de hamar kiderült, hogy a szúnyogok hamarabb fognak minket megenni, mint mi az ebédünket, ezért fotóztunk és gyorsan odébb álltunk. Szívesen eldőztünk volna, mert gyönyörű a park, de tényleg elviselhetetlenül sok csípést szereztünk rövid idő alatt...

oroszlánszáj, kacsaszáj, tátika, tátogtató, ki miként ismeri :)
pipacsok

Innen indultunk tovább, sajnos Banffban nem volt időnk sétálni, pedig nagyon hangulatos kisváros. Reméljük még lesz alkalunk visszatérni.

Johnston Canyon

Ez is olyan hely, amire érdemes több időt szánni, nekünk sajnos csak kevés volt... Luca épp aludt amikor megérkeztünk, ezért Robi vele maradt a kocsinál, mi pedig Zsuzsival nekivágtunk a kanyonnak. Kinéztünk a térképen, hogy 2 vízesést tudunk megnézni, az alsó és a felső vízesést. Később kiderült, hogy az alsó vízesésig Robi is elment Lucával, miután felébredt.
Ez a szikla akkora volt, hogy nem is fért rá a képre :)

Az alsó vízesés.

Felső vízesés.
Egy srác épp megmártózott amikor ott voltam; az arányokat legalább jól szemlélteti...
Áradáskor feltorlódott farönkök.

Indulok vissza.

Hazaindulás előtti falatozás.

1. Gyönyörű helyeken jártatok!!! Én is köszi a szép képes beszámolót. Van azért a sok szép kép között két kedvencem: a két etetős kép! Tündéri a Lucis mókuskás kép:)) Na és a másikon meg kanadai szajkót etet Robi (Perisoreus canadensis), naná, hogy utánanéztem :) Hihetetlen fotók!

2. Köszi, hogy utána néztél a madárkának, majdnem a szendvicsünket is ellopta :)
    A mókus pedig golden-mantled ground squirrel, földi csíkosmókus (a 23 féléből az egyik).