2014. május 28., szerda

Újságok

Hogy mi is történt velünk mostanában...
Egyrészt oviba, illetve olyan családi napközi félébe visszük Lucát. A helyet Klaudia találta, miután kb. 10 helyen járt. Ő ősztől szeretné Zarát pár napra beadni, de már tavasszal keregélt. Szerencsénkre, mert én autó nélkül eléggé meg vagyok lőve.
Bianca nagyon aranyos és szakmabeli, 3 évet dolgozott montessori oviban, amit itt elég nagyra tartanak.
Én Lucát azért oda nem adnám be, nem gondolom, hogy 2-3 évesen játék helyett tanulnia kellene, de ebbe most ne menjünk bele.
Szóba került egy másik ovi is, ahol egy magyar nő, Heni a vezető. De ott nincs megoldva a meleg ebéd.  Az pedig egy fejlődő szervezet számára fontos szerintem. Sőt, az is lehet, hogy nekem kellene csomagolni. Mindezek mellett 1000 dollár lenne, úgyhogy oda végül el sem mentünk.
Biankánál 800-at kell fizetni egész hónapra. Egyelőre heti 3 napot fog menni, az 600.
Neki egy 1 éves kisfia van, több nyelvet beszél, és főleg állandóan mosolyog. Remélem Luca szeretni fogja; bíztató jel, hogy tegnap amikor elvittük a papírokat, el sem akart jönni.
Mivel a Szezám utcát és más rajzfilmeket (Bogyó és Babócát kivéve) angolul néz, ez a dolog már nem zavarja. Sőt, jó ideje elkezdett halandzsázni. Fennhangon olvas egy nem létező nyelven, nagyon vicces.
Ami engem illet, már megírtam a rendkívül terebélyes önéletrajzomat :)
Munka van dögivel, de sajnos mivel az én munkaengedélyem kizárja az oktatásban vagy egészségügyben való elhelyezkedést, így marad az, amire hajlandóak betanítani. Pl. pénztáros, bolti eladó, takarítónő...
Az első kettő esetében itt dolgozhatnék a szomszédban, de mennyiért is? 11 dollár óránként (bruttó), ami azt jelenti, hogy teljes munkaidőben kb. 1500 dollárt kapnék egy hónapra. Az ovi kifizetése után maradna 700, ez szűkösen a havi kajára elég.

Érdekes módon, a fenti 3 munkából a harmadik fizet a legjobban, 14 dollártól fölfelé. Állandóan keresnek embert, ezért az angolul nem beszélő magyar feleségek így egész jól keresnek...
Már gondolkodtam a villás targonca vezetői tanfolyamon, sok állás van, és olyan 17-18 dolláros az óra bér. Ennél feljebb úgy sem jutok :)
A viccet félretéve, az én kilátásaim a munkaerő piacon nem éppen rózsásak ami a fizut illeti, bár találni fogok valamit, az biztos.

A forgalmi vizsgát is le kéne raknom, valamikor. A magyar jogsi leadása és az elméleti teszt birtokában kaptam egy tanuló jogosítványt.  Ez azt jelenti, hogy egy fullos 5-ös kategóriás sofőr mellett vezethetek. Robinak az alap 5-ös van, szóval vele elvileg nem lehetne. De muszáj gyakorolnom, így hétvégente én ülök a volán mögé.

Be kell még számolnom Zara szülinapjáról, illetve a múlt szombati kerti partiról.
De majd máskor, mert már megint késő éjjel van.
Azért még pár fotót felrakok gyorsan. Akinek van ideje, irjon! puszi







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése