2013. május 16., csütörtök

Családorvos

Itt Kanadában nem csak védőnő, hanem az otthon megszokott gyerekorvos sincs. Családorvos van, akihez az egész család jár.
Mi is bejelentkeztünk egy orvoshoz, aki itt van a közelben. Ki volt írva az ajtóra, hogy most van betegfelvétel (néhány szabad hely) A neve alapján azt sem tudtam férfi e vagy nő, de egyszer amikor az oltásról érdeklődtem, kidörmögött a recepciósnak, úgyhogy úgy sejtettem férfi :)
Be kellett adni egy adatlapot, aztán pár hét után hívtak, hogy menjünk a dokihoz. Én mondtam, nem szükséges, nem vagyunk betegek, de kiderült, hogy ez a protokoll része. Vagyis a második lépcső ahhoz, hogy legyen családorvosunk.
Mondtam jaaaaa, ok, akkor megyünk :)
Első alkalommal Lucát vizsgálta meg a DOKTOR BÁCSI, neve Mbongani Kabila. Mondanom sem kell, Luca végigbőgte. A csípőjét nem is tudta megnézni, mert annyira megfeszítette magát. A doki azt mondta biztos rendben van...
A rendelés úgy megy, hogy bevezetnek egy vizsgálóba, ahol van egy ágy, fölötte műszerek a falon, szék, számítógép. Az orvos bejön, bedugja a kártyáját a számítógépbe, és rögzíti az adatokat.
Engem is visszarendeltek egy általános kivizsgálásra. Súlymérés, vérnyomás, pulzus, fül, szem, reflexek, tüdő hallgatás, stb.
Amikor bevezetett a recepciós a szobába, a kezembe nyomott egy ruhát, hogy ezt vegyem fel. Cicifix marad, és mondott még valamit amit nem értettem, de benne volt, hogy BACK. Mondom vegyem fel, és menjek majd hátra? Nem, majd jön az orvos. Mondom ok.
Elkezdtem nézegetni a ruhadarabot, egyik fele zárt volt, a másik fele teljesen nyitott. Na, most merre legyen nyitott, elöl vagy hátul? Hmmm, de ciki, mit csináljak? Már oda vissza felpróbáltam és mindenhogy béna volt, ekkor eszembe jutott a BACK szó. Lehet, hogy erről volt szó? Ok, legyen hátul nyitott. Belebújtam, mint a kényszerzubbonyba, hogy ezzel a csúnya hasonlattal éljek.
Azért amikor a doki megjött megkérdeztem, hogy így kell e felvenni. Azt mondta, igen. Húúú :)
Luca megint bömbölt, hogy mit csinál ez a fekete bácsi az anyukájával, alig bírtam megvígasztalni a végén. A doktor bácsi úgy köszönt el tőle, hogy meglátod hamarosan barátok leszünk :)
Kaptam még 3 beutalót, vérvizsgálat, rákszűrés és mammográfia. Ezek még hátravannak, úgyhogy további tapasztalatokat fogok szerezni az itteni egészségügyről.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése