2013. május 28., kedd

Gyereknap a Magyar Házban

Kértem Robit, hogy cserélje meg a szombatot és a vasárnapot, vagyis ne szombaton, hanem inkább vasárnap dolgozzon.
Így el tudnánk menni a magyar delikáteszbe...
Szerencsére meg tudta oldani, bár ezért pénteken éjfél után ért haza munkából...
Ugyan ezen a napon volt a gyereknap a Magyar Házban, és mivel 3 napja esett az eső, nem tudtunk kimozdulni, nagyon jól jött ez a program is.
Luca a "Hungarian Deli" felé menet elaludt, úgyhogy először én mentem be a boltba szétnézni, Robi kint maradt a kocsiban. Az eladó csajszit hallottam beszélgetni, sejtettem, hogy nem beszél magyarul. Mondta is, amikor váltottam vele pár szót. De azt tudta, hogy ZSÍR :)
Robi zsírt akart, mert itt mindenből kiszedik. Nagyon vigyáznak az ember egészségére és ezért minden zsírmentes... Na itt tudtunk venni, úgyhogy lehet zsírosdeszkát enni pirosarannyal vagy hagymával...
Egyébként rengeteg olyan termék volt, ami más környező országokból való, sokmindent nem ismertem. De volt pl. brindza :)
Mi vettünk kolbászt (ez tuti nem magyar volt, de a lengyel üzletben szokott magyar is lenni), füstölt szalonnát, abált szalonnát (megszórva vastagon paprikával, ez azonnal elfogyott, nyamm).
A disznózsírt már említettem, az elég lesz 1 évre... Ezt az üzletben készítik, van tepertős változat is.
Friss élesztőt Claudia szerint a szupermarketek pékség részlegénél kell kérni, de itt volt a hűtőben(szerintem ez is helyből van, mert papírba és folpackba csomagolva rá van téve egy kézírásos cetli, hogy YEAST). Óriási kocka, nem tudom mennyi lehet, mert a konyhamérleg amit első körben vettem nem szuperált és visszavittük az üzletbe (visszarakták az árát Robi bankkártyájára). Azóta meg nincs másik...
Szóval vásároltunk még csípős pirosaranyat, majonézes tormát, cérnametéltet, tarhonyát, a gyereknapra vaníliás karikát és meggy Márkát.
Kb. ennyi. Balaton szeletet nem vettünk :)
Meg Persil mosószert sem, mert az drága volt.
A sajtok felé nem is mentem... Majd legközelebb.
Mire végeztünk Luca is felébredt és indultunk a Magyar Házba. Ott már nagyban folyt a festés, fakanálbáb kászítés...
Livi rögtön megfogta Lucát és leült vele bábot készíteni, Lucamég olyan álmos volt, hogy nem is tiltakozott. Egész idő alatt a bábbal a kezében jött-ment.
A bábelődasás egy Mátyás király mese volt, nagyon élveztük mindannyian :)
A kislány arcfestése nagyon tetszett, de a kisfiú arcán a koncentráció!
3 erdélyi beszélget :)


Balról: Iluska - mesélő, Livi, Juli - a misén ő énekelt a templomban -, Livi férje Zoli
És végül egy aranyos story. Iluskáék Erdélyből érkeztek még a 80-as évek végén. A múltkor kérdezte, mivel foglalkozik Robi. Mondja, hogy hideg burkoló... Kicsit értetlenül nézett, erre Robi: csempét rakok fel új házakban. Jaaa, akkor CSEMPÉSZ vagy! :)
Most pedig mi kérdeztük a férjéről, mondja, hogy "festészettel foglalkozik". Most viszont Robi ráncolta a homlokát. Öööö, milyen festészettel? Képeket fest? Áááá, nem, abból nem lehet megélni, mondja Iluska. Házakat fest :)
 







1 megjegyzés: